Beste Grijpskerkers en fans

Zaterdag 29 januari, de dag dat we niet meer hoeven te zoeken naar een andere zaterdaginvulling dan volleybal! Eindelijk mochten we weer ons zweet laten ruiken in de Bokkediek, waar we het opnamen tegen Tjoba DS1.

Anne-Marije kon helaas niet bij de wedstrijd zijn, vanwege een weekend Rome. Ook Astrid was niet aanwezig. Daarom werden Shannon en Maud opgetrommeld om ons team te versterken. Het wedstrijdverslag zal dit keer wat korter zijn dan gewoonlijk. De reden hiervoor is dat de wedstrijd anders verliep dan anders. We startten namelijk met setstand van 0-2. In de derde set klonk (voor ons) het eerste fluitsignaal. In deze set begonnen we met volleyballen en lieten we zien dat we na een lange periode rust nog wisten hoe te handelen met dat ronde ding.

Maud startte in de 3e set op spelverdeling met Juul op de dia. Vallie en Britt op de buitenkant, Dag en Sanne op midden en Inge had dat andere kleur shirt aan. Langzaam werd het niveau wat opgepakt en begonnen we weerstand te bieden tegen Tjoba. Hoewel Dagmar in het begin de enige was die de bal op de grond wist te krijgen (Ooooh werkt volleybal zo?), volgde daarna ook Britt met goede aanvallen. Toch kon het nog een tandje beter en verloren we de derde set met 20-25.

Onze spelMel kwam na even opladen aan de kant in de vierde set terug voor Maud. En hoe: heerlijke doortikballen werden ingezet en goede servejes werden gemaakt. Ook Shannon liet met haar geheime wapen op midden zien dat ze ook wel een balletje kon scoren. In de vierde set kwamen we voor het eerst in de wedstrijd op 2 punten voorsprong van Tjoba en konden we dit volhouden tot het einde van de set: 25-18

Teleurgesteld dat we met 0-2 de wedstrijd begonnen, maar blij dat we toch nog een puntje hebben gepakt. Volgende week kunnen we onze stijgende lijn niet laten zien, vanwege een volleybal vrij weekend. 12 februari komen onze vriendinnen van Volco (lees: de Vrienden/Volco DS1) op bezoek in Grijpskerk.

Tot dan!
Julia Mulder