Hoi lieve Grijpskerkers,

Op zaterdag 1 oktober stond de eerste thuiswedstrijd van seizoen 2022/2023 gepland. We hadden twee weken de tijd om ons voor te bereiden op Olhaco uit Hoogeveen. Vorig seizoen hadden wij hen het kampioenschap afgesnoept door te winnen. We stonden toen erg goed te spelen en dit wilden we zeker kopiëren en plakken. We hadden begrepen dat het team van nu er anders uitziet met veel nieuwe, jonge speelsters.

Na het maken van een mooie teamfoto kon de pret beginnen. We begonnen deze wedstrijd met setter Ilse, passer-lopers Danae en Manon, middens Dagmar en Shannon, diagonaal Valerie en libero Inge. Langs de lijn stond Julia als coach. Zusje Britt moeten we helaas nog even missen in het veld vanwege ziekte. Jamila was mee als versterking. De set werd sterk begonnen door de serve van Olhaco. Gelukkig kon Grijpskerk meekomen door zelf ook druk uit te voeren. Helaas was het niet genoeg, waardoor het 21-25 werd.

De tweede set begonnen wij sterk door een servicereeks van Ilse. Olhaco maakte veel fouten met de pass en aanval, terwijl wij scherp bleven. Er werden mooie ballen laten zien door de verschillende posities. Susan kwam deze set ook nog binnen het veld. We wonnen deze set met 25-12, jawel!

De derde set werden er met de serves meer fouten gemaakt, waardoor Olhaco weer in het spel kon komen. Zij namen een kleine voorsprong, waardoor Jamila en Melanie in het veld werden gezet. We konden nog een beetje bijbenen, maar het was niet genoeg. Het werd 20-25.

De vierde set bestond uit lange rally’s en het was soms lastig voor de scheidsrechters om alles goed te kunnen zien. Beide teams waren gewaagd aan elkaar. Toch wisten de dames van Olhaco het spel naar zich toe te trekken. De set werd verloren met 21-25 en zo ook de wedstrijd met 1-3. Het grappige is dat beide teams geëindigd zijn met evenveel punten. Tel maar op en er komt bij beide teams 87 punten uit!

Dit was de laatste wedstrijd voor Shannon. Zij gaat twee maanden op reis in Thailand en omgeving. Gelukkig mogen wij mee aan de backpack in de vorm van een sleutelhanger met onze teamfoto. Heel veel plezier en tot in december!

Volgende week mogen wij op bezoek bij VC Zwolle. Hopelijk mogen wij dan de punten meenemen naar huis.

Groetjes,
Melanie Mijnheer (2 oktober 2022)