Hallo Grijpskerkers!

De vierde wedstrijd van het seizoen stond alweer op de planning! Deze keer mochten we op de donderdagavond het centercourt in Grijpskerk betreden. Normaal zouden we hier twee uur lang trainen, maar deze keer mochten we het opnemen tegen Flash Veendam dames 1. Het beloofde een leuke en spannende wedstrijd te worden. Met veel supporters op de tribune waren we er helemaal klaar voor. Daarnaast zag iedereen er op zijn best uit, want er waren maar liefst 2 fotografen die actiefoto’s kwamen schieten.

De eerste set stonden Melanie, Dagmar, Valérie, Danae, Manon en Susanne in het veld. Ook mocht Inge natuurlijk als onze libero in het achterveld schitteren. We begonnen de set meteen goed en wisten een kleine voorsprong van 8-4 te pakken. Deze voorsprong hebben we weten uit te breiden tot 15-6. Ondanks de voorsprong van 9 punten en veel enthousiasme vanuit het hele team, kwam Veendam toch weer wat dichterbij. Na een time-out en wat tips van onze coach Amancho, wisten we uiteindelijk de eerste set te winnen met 25-20. Nu dit doorpakken in de tweede set!

Ik kan u vertellen dat deze set toch net wat spannender is geworden dan de eerste. Het begin van de set liepen we helaas even wat achter de feiten aan. Steeds stonden we met 2 puntjes achter. Waar het normaal al erg warm is in de Bokkediek, leek het voor ons in het veld net een sauna. Iedereen was lekker aan het zweten en dat betekende dat we hard ons best deden om de set te winnen. Veendam had al snel hun 2 time-outs gebruikt, omdat wij weer dichterbij kwamen. Al het harde werken resulteerde in een kleine voorsprong van 19-16 voor ons. Veendam wist nog wat puntjes te pakken en kwam toch weer erg dichtbij, maar gelukkig wisten wij de set te winnen met 25-23.

Vol zelfvertrouwen begonnen we aan de derde set. Deze set gingen we gelijk op met Flash. Helaas doordat Veendam wat meer ging scoren en wij zelf wat meer foutjes maakten, kwamen we op een achterstand van 11-20. We hebben nog heel erg hard gewerkt om dichterbij te komen, maar helaas hebben we deze set verloren met 19-25. Nu snel vergeten en knallen in de vierde set!

De vierde set begonnen we erg goed en door de heerlijke serve van Melanie kwamen we op een 4-0 voorsprong. We scoorden heel wat mooie punten en knalden lekker door. Helaas door vrij veel serve fouten in de rest van de set kon Flash weer aanhaken en werd de stand 10-10. Door een time-out en wat wissels vanuit onze kant hoopten we weer onze voorsprong terug te pakken. Jammer genoeg won Veendam de set met 18-25.

Het was weer tijd voor de welbekende vijfsetter. We kwamen heel even op een kleine achterstand van 2 puntjes, maar na een time-out wisten we onszelf gelukkig te herpakken. Uiteindelijk hebben we de laatste set gepakt met 15-9 en daarmee wonnen we met 3-2 de wedstrijd! We mogen aankomende zaterdag 22 oktober afreizen naar Bolsward en hopen daar een mooie wedstrijd te spelen.

Danae Kits
(16 oktober 2022)