Afgelopen zaterdag 14 januari mocht Dames 1 de eerste wedstrijd van 2023 spelen tegen Olhaco. Het was een uitwedstrijd op de zaterdagavond in Hoogeveen. Aangekomen in Hoogeveen was het zoeken naar de sporthal. Het leek het betoverende doolhof wel, waarbij uiteindelijk meerdere auto’s via het fietspad de hal hebben bereikt.

In de hal werden de dames ontvangen met luide muziek. Er was zelfs een DJ aanwezig, die in de wedstrijd ook nog vaker te horen was tussen de punten door. De sfeer zat er in ieder geval goed in!

Dit was de eerste wedstrijd zonder Dagmar Mulder. De overige Mulders waren beiden van de partij in de vorm van coach en assistent-coach. Dat zijn natuurlijk Julia en Britt. Goed nieuws: Britt Mulder gaat weer langzaam meetrainen! Verder waren deze wedstrijd Stephanie en Jamila mee ter versterking.

De wedstrijd werd begonnen met een andere opstelling dan je wellicht gewend bent. Met Ilse op spelverdeling, Shannon en Manon op midden, Danae en Valérie op passer/loper en Melanie op diagonaal begonnen we de wedstrijd. Of niet helemaal, eerst werden de kampioenen van Olhaco gehuldigd, werden de namen van de spelers uit Grijpskerk professioneel opgenoemd en mochten 2 mini’s de eerste ballen opslaan. Toen de wedstrijd eenmaal begonnen was verliep het wedstrijdverloop gelijk op tot ongeveer 8-8. Olhaco kon uitlopen met een sterke servereeks. Zij trokken in deze set de winst met 25-18 naar zich toe.

De tweede set werd sterker begonnen aan de kant van Grijpskerk. Dit mede door de serveseries van Danae, Manon en Ilse. Ook kwamen alle aanvallers aan de kant van Grijpskerk beter in het spel. De set werd gewonnen met 16-25.

Helaas kon dit spel niet vastgehouden worden in de derde set. De beide wissels Stephanie en Jamila werden in het veld gebracht. De achterstand was al te groot, waardoor Olhaco deze set won met 25-16.

In de vierde set werd Valérie teruggebracht naar de diagonaal en Jamila naar de passer/loper positie. Deze opstelling werkte goed. Er werd gevarieerd op de aanval. Steekjes, nekjes en doortikballen: het zat er allemaal in. De set werd gewonnen met 17-25. Iets met eerlijk delen van de punten: 2-2.

Jawel, vijfde set! Er werd begonnen met een comfortabele voorsprong van 0-5. De voorsprong kon de gehele set vastgehouden worden. De dames van Grijpskerk wonnen met 2-3. Dit inclusief ‘pretopstelling’ en in de muzikale arena van Olhaco. De voorraad werd nadien aangevuld met eiwitten van de McDonald’s.

Komende zaterdagavond 21 januari wordt in de Bokkediek tegen VC Zwolle gespeeld om 19:00 uur. Publiek is van harte welkom!

OPROEP: onze pretopstelling is niet voor niks. Wij missen een midspeelster. Mocht het jou leuk lijken om eens mee te trainen met ons, dan ben je van harte welkom! We trainen op maandag 19:00 uur en op donderdag om 19:45 uur. Iets voor jou?

Liefs Melanie (17-01-’23)