Zaterdag 11 maart reisden we af naar het verre Klazienaveen om een potje te mogen ballen tegen de koploper in de competitie, namelijk BBQ Time Tjoba DS 1. We moesten het deze zaterdag doen met onze eigen (krappe) selectie, aangezien de toppers van dames 2 en dames 3 zelf elders wedstrijden hadden. Helaas was Valerie er niet bij, waardoor we met 7 man sterk de wedstrijd in gingen.

Omdat we maar 7 speelsters hadden begonnen we de 1e set met een creatieve opstelling. Britt mocht starten op de midden positie en onze libero Inge stond te shinen in een rood shirtje! De opstelling werd als volgt: Spelverdeling Ilse, middens Britt en Shannon, passer-lopers Manon en Inge en op diagonaal Danae. Ondanks de ‘pret’ opstelling wisten we het Tjoba aardig lastig te maken. Inge scoorde een paar mooie tactische ballen op de buitenkant en ook Britt stond lekker te knallen op de midden positie. We konden alles goed bijbenen maar uiteindelijk trok Tjoba aan het langste eind. Setstand: 26-24 voor Tjoba.

De 2e set mocht Manon de midden positie gaan vervullen, en werd Britt als buiten aanvalster opgesteld. Helaas lieten we de 2e set niet het niveau van de 1e set zien. Tjoba had een sterke serviceserie waar wij geen antwoord op wisten te geven. Hierdoor kwamen wij er aanvallend niet doorheen, en kon Tjoba de punten afmaken. De set werd dan ook verloren met 25-10.

In de 3e set herhaalde zich hetzelfde scenario als in de 2e set. Het enthousiasme van Grijpskerk was even niet te vinden. De service pass lag niet lekker waardoor de spelverdeling weinig mogelijkheden had. Tjoba had een sterk blok neergezet waardoor Grijpskerk er niet in slaagde om erdoorheen te komen. Ook deze set werd verloren, ditmaal met een setstand van 25-12.

En dan de laatste set. De 2e en 3e set moesten we maar snel vergeten. We wilden onszelf belonen en 1 puntje mee naar huis nemen van de koploper. Dus koppen bij elkaar en knallen! We begonnen de laatste set gelijk goed met een voorsprong van 5-1 door een sterke service van Britt!
Het enthousiasme was weer terug en aanvallend zetten we meer druk op Tjoba. Gedurende de set wisten we het wel weer spannend te maken. De voorsprong werd soms even weggegeven. Hierdoor stond het ten einde van de set 24-23 voor Grijpskerk. Wat een spanning, maar door een fout aan de kant van Tjoba viel het laatste punt in handen van Grijpskerk.
Bamoss, de laatste set is voor ons!

Ondanks dat we niet compleet waren en hierdoor op andere posities moesten spelen, kijken we tevreden terug op het niveau van de eerste en laatste set. De wedstrijd eindigde helaas in een 3-1 verlies.

Aankomende zaterdag 18 maart is het weer tijd voor een thuiswedstrijd in de Bokkediek om 19:00! Dit beloofd een spannende pot te worden, aangezien we het moeten opnemen tegen Sudosa-Desto DS 4, welke 2 punten onder ons staan. Alle support is dus welkom!

Shannon van der Wal