Grijpskerk Dames 1 – Donitas Dames 3 (18-02-2023)

Zaterdag 18 februari stond er een thuiswedstrijd op het programma tegen Donitas dames 3. Uit hebben we een spannende pot tegen ze gespeeld, maar helaas toen maar 1 punt mee teruggenomen naar Grijpskerk. Vandaag brengen we daar verandering in was het doel!

Ondanks dat we niet compleet waren deden er gelukkig toppers mee van dames 2 en 3. Hester vervulde de mid-positie en iris de spelverdeling, beide vanuit dames 2. Stephanie en Dominique uit dames 3 zijn zowel in het veld als buiten het veld van belangrijke waarde geweest. Buiten het veld hebben ze laten zien dat ze nog gevoel voor ritme hebben ook. Goede trommelaars zijn jullie!! Wie vandaag ook nog aansloot was Erwin. Erwin sloot vorige week tegen Lycurgus voor het eerst aan als assistent coach, maar hij beviel zo goed dat we hem er vandaag weer bij wilde hebben. Erwin jij ook bedankt!

Dan over op de wedstrijd, Amancho en Erwin zette de volgende opstelling neer: Spelverdeling Ilse, middens Shannon en Hester, buitenaanvalsters Manon en Britt, nieuw op de diagonaal positie Danae en libero Inge. De 1e set begon met een voorsprong voor ons, 5-1. Britt haar serve zorgde voor de voorsprong, Donitas had er moeite mee. Maar zo uitlopen is ook niets aan dachten wij, dus lieten we Donitas terugkomen tot een gelijke stand, 10-10. Het bleef deze eerste set gelijk opgaan, maar een 24-23 voorsprong voor ons. Donitas aan serve en Amancho besloot om een laatste time-out te nemen. Deze laatste time-out pakte goed uit, de pass werd geleverd aan Ilse en vervolgens afgemaakt door Danae. De eerste set winst voor ons, 25-23!

De 2e set ging net als de eerste set gelijk op. Maar door een goede service beurt aan de kant van Donitas kwamen zij op een voorsprong. Ondanks de wissels en time-outs die werden genomen lukte het ons niet om deze voorsprong recht te zetten. Donitas wint de tweede set met 17-25.

In set 3 komt Dominique in het veld en staat te shinen op de middenpositie. De afstemming tussen Ilse en de aanvallers is goed waardoor we mooie ballen scoren. Donitas heeft moeite om de ballen bij ons op de grond te krijgen. We hebben het blok goed staan en verdedigend zijn de afspraken duidelijk. We lopen uit en komen op een voorsprong van 18-13. We geven deze voorsprong niet meer uithanden en winnen de 3e set met 25-17.

Op naar de vierde en hopelijk laatste set! Net als in de sets ervoor ging het weer gelijk op, maar we weten wel twee punten voorsprong te pakken. Helaas geven we deze kleine voorsprong van twee punten weg en pakt Donitas de voorsprong. Iris wordt ingewisseld als spelverdeelster en brengt de sets prima naar de aanvalsters. Daarentegen brengen wij de pass niet goed genoeg naar Iris waardoor ze gelijk wat meters maakt in het veld, sorry daarvoor Iris! Donitas loopt meer en meer uit en weer is de eindstand 17-25, nu in het voordeel van Donitas. Dus toch een 5e set…

De 5e set is spannend, maar we wisselen met een stand van 8-5, lets goooo! Het staat 14-13 voor ons en Donitas neemt een time-out. Helaas voor de coach van Donitas heeft deze time-out geen indruk op ons gemaakt en al helemaal niet op Shannon. Shannon sluit de wedstrijd namelijk af met een kil block. Hoppaaaa 15-13 voor Grijpskerk, een 3-2 winst!!

Naast de winst zijn wij mega blij met onze topper Britt. Britt is nog herstellende van haar “blessure”, maar presteert het vandaag om vijf sets te spelen. Mega knap en complimenten voor haar hoe ze haar niveau alweer pakt! Je bent een topper Britt!!

De volgende wedstrijd is pas 11 maart, uit tegen Tjoba dames 1. We hebben twee weken rust, maar blijven hard doortrainen om van die 10e plek af te komen.
(Inge Huistra/Dames 1, 19-2-2023)