Dames 1 Kampioen en promotie naar 2e Divisie
(Uit de Streekkrant van 16 april 2024)

Het was een seizoen vol verrassingen en doorzettingsvermogen voor VC Grijpskerk Dames 1. Het resulteerde in het kampioenschap en promotie naar de 2e divisie onder leiding van trainer Mohamed Romdhane. Het was een seizoen van hard werken, maar bovenal een seizoen van plezier, blikken ze terug.
Met een aantal speelsters die al meerdere jaren uitkomen voor het eerste team van Grijpskerk en en aantal nieuwe gezichten, startten de dames hun competitie in september. In de eerste seizoenshelft bevond het team zich in de middenmoot, waarin het niveau wisselvallig was.
Het team kampte in de eerste helft van het seizoen namelijk met veel blessures, waardoor de noodzaak ontstond een aantal speelsters op andere posities te laten spelen. Naarmate het seizoen vorderde, de stabiliteit in het spel kwam en de punten toch bij elkaar gesprokkeld werden stelden ze ambitieuze doelen: eindigen in de top 3 en promoveren naar de 2e divisie.
Ondanks een bescheiden zesde plek in januari, begonnen ze aan een ongekende winreeks die hen steeds dichterbij het kampioenschap bracht.
De ‘ambiance’ (zoals de trainer van dames 1 dat mooi verwoord) groeide het team en werd het ook mentaal steeds sterker. Het hoogtepunt kwam toen ze nog slechts 1 set nodig hadden om het kampioenschap binnen te halen.
Tegen Oranje Nassau haalden ze afgelopen zaterdag 13 april deze set (en de wedstrijd met een 3-1 overwinning) binnen.
In een volle Bokkediek mocht het team het kampioenschap gaan vieren met een aansluitend knallend feest.
Met de promotie naar de 2e Divisie in het verschiet kijken de dames uit naar het volgende seizoen. Vast besloten om hun groei voort te zetten zijn ze klaar voor deze nieuwe uitdaging.