Niveau 3 en 5 vieren kampioenschap

Op zaterdag 19 december zijn twee miniteams van VC Grijpskerk kampioen geworden. In sporthal de Brug in Groningen werden de laatste wedstrijden in de najaarscompetitie gespeeld.
Het jongste miniteam moest direct in de eerste wedstrijd spelen tegen de belangrijkste concurrent Doles uit Harkstede. Bij winst zouden ze dan direct kampioen zijn. Het onderlinge verschil was 5 punten in het voordeel van Grijpskerk. In een wedstrijd op dit niveau zijn per wedstrijd 2 punten te verdienen. Of het nu de zenuwen waren of het feit dat er ook vele ouders mee waren, wie zal het zeggen. Feit was dat de overwinning naar Doles ging. Zodoende was er nog niets beslist. Het werd helemaal spannend toen Doles ook de tweede wedstrijd wist te winnen en Grijpskerk wederom weer met lege handen stond in hun tweede wedstrijd. Het verschil was toen met nog één wedstrijd te spelen nog maar één punt in het voordeel van Grijpskerk. In de laatste wedstrijd gierden de zenuwen door de kelen, zo spannend was het. Grijpskerk speelde gelijk, maar ook de zenuwen speelde Doles parten. Zij verloren de wedstrijd en mocht toch de vlag in top voor het jongste miniteam van Grijpskerk.
Proficiat Meike, Storm, Noah, Jenna, Stan en Isa en natuurlijk de beide trainsters Annemarie Brandsma en Sophie Broekema met dit geweldige resultaat!

Het andere miniteam dat op bloemen werd getrakteerd was het team mini 5.1. Twee weken geleden kon ook bij dit team de vlag in top. In de eigen Bokkediek werd de enige overgebleven concurrent al op een onoverbrugbare achterstand gezet. Wat is er nou mooier dan in je eigen sporthal voor je vader, moeder, vrienden, vriendinnen, opa’s. oma’s en andere bekenden de titel te pakken? Bijzonder is wel dat dit team van de beide trainsters Elise de Boer en Nadeche v.d. Wilt op elk niveau waar ze in hebben gespeeld kampioen zijn geworden. Ook de laatste drie wedstrijden in de Brug werden in winst omgezet zodat ze ongeslagen het kampioenschap hebben behaald, een prachtige prestatie.
Proficiat Charlotte, Jamila, Nanouk en Jantine!

Kampioensfoto’s
Klik op de foto voor een vergroting

DSC_0086 DSC_0124