Heren 2 verliest ‘topper’ tegen Unitas

Ook een verloren wedstrijd verdient soms een verslag. Dit weekend stond de topper tussen Grijpskerk en Unitas uit Usquert op het programma; de nummer 1 tegen de nummer 2. Vooraf was al duidelijk dat de heren van Unitas met de touringcar naar Grijpskerk zouden komen. Veel spanning en sfeer dus. Vooraf was ook duidelijk, dat als wij nog aanspraak wilden maken op het kampioenschap, er minstens met 3-1 gewonnen zou moeten worden.

We begonnen de eerste set met Max en Nauta op mid, Jan en Pim-Paul op buiten, Johan op diagonaal en Ludo als spelverdeler. Na wat geklungel in het begin pakten wij, sneller dan Unitas, ons ritme op. Jan kwam aanvallend goed door, Nauta stond goed te passen en Ludo en Pim Paul zorgden met sterke services voor een voorsprong. De eerste set wonnen wij dan ook met 25-20.

De 2e set was het spelbeeld omgekeerd. Onze servicedruk, met name op hun zwakste passer, was minder, waardoor Unitas een voorsprong pakte en het niet meer weg gaf (setstand 20-25)

De 3e en 4e set waren eigenlijk kopieën van elkaar. Reinder en Bert-jan kwamen erin. En ook Justin kwam halverwege de 3e set om de pass te versterken. In beide sets hadden wij een flinke voorsprong, maar gaven die aan het eind weg ( 2 x 23-25) . Jammer, want het had ook evengoed 2-2 of 3-1 voor ons kunnen worden. Het werd uiteindelijk 1-3 voor Unitas.

Achteraf overheerst wel het gevoel dat wij een goede wedstrijd hebben gespeeld en dat het van beide kanten als een echte ‘kraker’ werd ervaren.
Veel publiek is altijd mooi. Het goede gevoel maar meenemen naar aanstaande dinsdag als wij in de altijd sfeervolle sporthal Selwerd aantreden tegen Olympia.

Ten slotte: complimenten voor de scheidsrechters Roeletta en Elsanne die deze topper uitstekend floten.

(Ludo Abbink/ 24 -1-2016))