Amancho Kumbangsila geeft ook dit seizoen leiding aan de volleybalsters van VC Grijpskerk.
Waar er vorig seizoen veel speelsters afscheid namen va het eerste team, heeft de ploeg haar draai ondertussen toch gevonden in de 2e divisie.

We hebben een hele redelijke voorbereiding gedraaid, maar het team is niet meer zoals het vorig seizoen was. Een aantal speelsters heeft vanwege uiteenlopende redenen afscheid genomen van het team. Dan kun je er niet automatisch vanuit gaan dat je er sterker door wordt, maar we hebben nu een heel aardig team waar vooral veel jongere speelsters onderdeel van uitmaken,
Uiteindelijk gaat het altijd zo in de sport. Speelsters die ouder worden haken na verloop van tijd af en als je enorm getalenteerd bent komt komt er vroeg of laat een mooie uitdaging voorbij. Dit overkwam Anne-Marije Assink. Zij speelt nu in de Eredivisie en we gunnen het haar van harte natuurlijk.
Het huidige seizoen is nog maar net begonnen, dus voor VC Grijpskerk is het vooral even aftasten. Niettemin heeft Kumbangsila vertrouwen dat zijn team het dit seizoen gewoon gaat redden. Op dit niveau draait het gewoon om zo weinig mogelijk fouten maken en daar werken we als team heel hard aan,
Vorig seizoen heeft mijn team veel veerkracht getoond. Op een zeker moment stonden we 11e en we hebben onszelf uiteindelijk nog omhoog geknokt naar de 6e plek van de ranglijst. Dit seizoen verwacht ik zeker niet dat wij meespelen voor de bovenste plaatsen, maar we moeten ons zeker veilig kunnen spelen. Als dit lukt hebben we onze doelstelling behaald met onze jonge selectie.
Nog altijd spelen de dames van VC Grijpskerk 2e divisie en dat is best knap voor een kleine vereniging. De trainer geeft aan dat de grootte van een club niet bepalend is voor het niveau waarop je speelt. We hebben het momenteel inderdaad heel goed voor elkaar, maar daar wordt achter de schermen ook heel hard aan gewerkt bijvoorbeeld door onze voorzitter Luppo Kort, Alle randvoorwaarden om op hoog niveau volleybal te spelen zijn bij VC Grijpskerk uitstekend op orde.