Afgelopen zaterdag 9 december was het weer zover, een thuiswedstrijd in De Bokkediek! Deze keer tegen Flash Nieuwleusen DS 1, die op de 4e plaats in de competitie stond. Shannon was weer terug van haar verre reizen, dus we waren eindelijk weer compleet! Daarnaast kregen we ook versterking van Dominique en Stephanie uit Dames 3. Vol vertrouwen en met een goed gevoel begonnen we aan de wedstrijd.

Het ging redelijk gelijk op in het begin van de 1e set. Maar na een service serie van Melanie begonnen we halverwege de set mooi uit te lopen. We wisten veel ballen van de grond te halen en met onze eigen aanval scoorden we mooie puntjes. De set werd uiteindelijk gewonnen met 25-19. Hoppa, de eerste set is binnen, nu doorpakken!

Ook in de 2e set gingen we gelijk op. Flash varieerde in hun aanval en haalde veel ballen van de grond. Maar ook wij waren scherp. Met een mooie service serie van Valerie begonnen we weer langzaam uit te lopen. Onze pipeaanval werd ook goed benut, waar het 3 mans blok van Flash soms geen antwoord op had. Vanaf de 20 punten trokken we aan het langste eind, en wonnen we de set uiteindelijk met 25-20.

De 3e set is vaak lastig, en dat merkten we ook in deze wedstrijd. Halverwege de set wisten we de voorsprong op te bouwen tot 19-14! We waren scherp, verdedigden veel en maakten onze aanvallen goed af. Helaas raakten we daarna even onze focus kwijt. Door veel lange rally’s en een sterke service van Flash werd het toch nog even spannend en kwam Flash terug tot een stand van 22-22. Tijd voor een time-out voor Grijpskerk. Niets aan de hand, even rust! Na de time-out hebben we het gelijk goed opgepakt en geen punten meer weggegeven. De aanvallen van Flash werden goed door Grijpskerk verdedigd waardoor wij het vervolgens konden afmaken. Set gewonnen met 25-22, de eerste 4 punten zijn dus binnen!

Alright, en toen de 4e set. We wilden hoe dan ook de 5 punten in Grijpskerk houden, het was dus zaak om nu niet te verzwakken! Met dit goed in onze oren geknoopt te hebben begonnen we aan de laatste set. We hadden gelijk een goed begin! Met een sterke service van Melanie hadden we meteen een voorsprong opgebouwd. De hele set hielden we goed druk. Het blok stond erg goed waardoor Flash Nieuwleusen moeite had om erdoorheen te komen. Wij maakten weinig foutjes en profiteerden van de foutjes die Flash maakte. Dit resulteerde uiteindelijk in een setstand van 25-12!

Een wedstrijd met een sterke serve, weinig eigen foutjes en veel vertrouwen in elkaar werd beloond met een en 4-0 overwinning, BAMOSSS!!

Dit smaakt natuurlijk naar meer! Aankomende zaterdag 17 december spelen we weer een thuiswedstrijd om 19:00 in De Bokkediek. Deze keer tegen Veracles DS 2, tot dan!

Shannon van der Wal
(14-12-’22)