10 PUNTEN WEDSTRIJD VOOR DAMES 1
Afgelopen zaterdag 21 januari, nam Dames 1 het op tegen de nummer 2 uit de competitie; Veracles. Het beloofde een spannende strijd te worden en iedereen had er onwijs veel zin in!
Na de inspirerende voorbespreking van Abe, heeft Dames 1 voor de 13e keer haar schaatsen aan getrokken en ging, met vooraf voorspelde slechte weersomstandigheden (zoals een lange spelverdeler, goeie opslagen en harde aanvalskracht), op pad naar de winst!
In de eerste set bleken beide tegenstanders inderdaad aan elkaar gewaagd. Er werd enorm goede vechtlust getoond en ook veel ballen goed afgemaakt. Dit resulteerde in een spannende eindstand van 26-24; De stempel in Sloten was binnen!
In de tweede set, waren de dames vastbesloten om nu met iets ruimere cijfers te gaan winnen. Helaas bleek ook in deze set dat de vooraf voorspelde weersomstandigheden daadwerkelijk uit kwamen. Er kwamen enorm veel goede services van de andere kant waar Dames 1 een aantal punten mee geworsteld heeft. Toch bleek aan het eind van de set, ondanks het slechte weer, dat Grijpskerk Dames 1 de sterkere partij was en eindigde de set met 25-21
Na dus met wat slecht weer ook Hindelopen te hebben gepasseerd, was Dames 1 vastberaden deze rit, op een grandioze wijze uit te rijden.
En dat gebeurde.
In de derde set liep alles beter; iedere bal werd afgemaakt en ook het blok zat op de goede plek. Door veel vechtlust wist Dames 1 de set te beƫindigen met 25-16
Eenmaal aangekomen in Dokkum, rook Dames 1 de finish. Dames 1 wist ook hier weer veel punten te maken en begon met een voorsprong van 8 punten. Op de helft van de set, werd het spel wat minder door deze voorsprong en kwam Veracles weer wat dichterbij. Toch wist Grijpskerk de voorsprong vast te houden.
Met een eindstand van 25-19, heeft Dames 1 dan eindelijk de finish gehaald; EN HOE?!!!
Met 11 punten voorsprong op nummer 2 ziet het er heel goed uit voor Grijpskerk en Dames 1 hoopt dit, met elkaar, ook zeker vast te houden!
Tot de volgende keer!
(Iris)