Ups en downs voor VC Grijpskerk Dames 1

Afgelopen zaterdag 7 oktober speelde VC Grijpskerk/Fysiotherapie Kollum-Grijpskerk Dames 1 hun derde competitie wedstrijd in de 3e Divisie. Met al negen punten op zak kwam het team aan in de ACLO te Groningen om het op te nemen tegen Donitas Dames 4. Een wedstrijd die ze vastbesloten waren te winnen.

Met deze mindset begonnen de dames aan de eerste set. In het begin was het spel stabiel. Grijpskerk liet zien dat ze kunnen volleyballen en ze bouwden een voorsprong op. Er werd gedaan wat nodig was om punten te scoren, maar niet met volle overtuiging. Donitas zag dit als een kans om terug te komen en deze pakten ze met beide handen aan. Na een spannend einde van de set is deze toch met 26-24 naar de studenten van Donitas gegaan.

Dit schudde de dames van Grijpskerk weer wakker. Ze vochten zich terug in de wedstrijd, maar bleven moeite hebben met het aantikken van hun eigen niveau. Toch lieten de dames behoorlijk volleybal zien en hiermee wonnen ze de set met 20-25.

Deze flow werd echter niet vastgehouden in de derde set. Donitas kwam op voorsprong en Grijpskerk kon dit niet terugdraaien. In een time-out zei coach Erwin Smeenk tegen de speelsters “wat er ook gebeurt met deze set, we gaan niet verzwakken. We hebben nog twee sets te gaan en moeten dus ons spel weer oppakken”. Dit hebben de dames goed in hun oren geknoopt, want ondanks dat ze de set verloren met 25-21 wisten ze de vierde set gemakkelijk te winnen met 15-25.

Een vijfsetter was niet waarvoor Grijpskerk naar Groningen was afgereisd, maar de dames hebben wel vaker laten zien te kunnen vechten voor wat ze waard zijn. Plots was het CAFE van trainer Abe Meininger weer in het spel. Vol Concentratie, Actie, Focus en vooral Enthousiasme scoorde het team punt voor punt. Met een keurige 10-15 sloot Grijpskerk de wedstrijd in hun eigen stijl af.

De 3-2 winst word toegevoegd aan het lijstje van overwinningen dit seizoen. Een wedstrijd met veel ups en downs. Ondanks dat hebben de dames toch weer met elkaar bewezen een sterk team te zijn.

Deze week bereid het team zich voor om komende zaterdag om half vijf een thuiswedstrijd te spelen tegen De Bevers Dames 2 uit Lemelerveld. Ook dit beloofd een mooie wedstrijd te worden.

Elise