Dames 1 wint Noordelijke Districtbeker

Afgelopen zaterdag 12 mei speelde Dames 1 in Ommen de finale om de Noordelijke Districtbeker tegen Animo ’68 D1 uit Assen.
Om half 2 vertrok uit Grijpskerk een bus vol supporters richting Ommen om de dames vocaal te ondersteunen.
Was de halve finale tegen DOK Dwingeloo al een ware thriller, in deze finale deed de ploeg van de beide coaches Erwin en Emiel het nog eens dunnetjes over.
In een wedstrijd die werd gekenmerkt door lange rally’s en goed verdedigend werk van beide ploegen ontspon zich een boeiend gevecht. Na een goed begin zakte het spel van Grijpskerk wat in en daar profiteerde Animo optimaal van en veroverde met 21-25 de openingsset.
In de 2e set pakte Grijpskerk een mooie voorsprong maar aan het einde van de set kwam er plotseling wat zand in de motor. Punt voor punt kwam Animo dichterbij om uiteindelijk met 25-27 ook nog de set te pakken. Een 0-2 achterstand, dat was toch wel even schrikken!
Toen ook nog in de 3e set Animo een 8-16 voorsprong wist te nemen dachten de meeste toeschouwers, einde wedstrijd !! Het tekent de ploeg dat de koppies niet naar beneden gingen. Door een geweldige service-serie van Deliaantje kwam Grijpskerk even later toch weer langszij en onder het mom ‘erop en erover’ denderde Grijpskerk gelijk door naar een 25-18 setwinst !
Bij de tegenstander was toch wel wat geknakt. Zo’n grote voorsprong (ze konden de beker bij wijze van spreken al voorzichtig pakken) en dan toch nog verliezen. Dit werkte toch wel door in de 4e set. Gesteund door de eigen supporters die er een waar feest van maakten pakte Grijpskerk met 25-19 ook deze set. De stand was weer in evenwicht.
Op het andere veld was inmiddels de finale bij de heren afgelopen en de kampioen Emmen ’95 H1 besloot om deze 5e en beslissende set vocaal wat met trommels en veel lawaai te begeleiden. Gedragen door zoveel enthousiasme pakte Grijpskerk gedecideerd de beslissende set met 15-9 en kon het feest beginnen.
Voor het eerst in de clubhistorie de beker winnen, wie had dat gedacht !!
Het bleef nog lang onrustig in Ommen en later in Grijpskerk.

(beslissende 5e set)

Geplaatst door Volco Ommen op Zaterdag 12 mei 2018