Verlies Dames 1 in openingswedstrijd

Zaterdag 22 september

Na verschillende oefenpotjes te hebben gespeeld en aan de teamspirit te hebben gewekt, stond ook Dames 1 afgelopen zaterdag in de startblokken van het nieuwe seizoen. De eerste wedstrijd mocht gespeeld worden tegen het hoog ingeschatte Stentor in, jawel jawel, de BAM. Je zou haast geen betere plek weten de competitie te beginnen.
Maar goed, de wedstrijd.
In de eerste set was Grijpskerk sterk en wist met volle overtuiging op een dikke voorsprong te komen. Alles lukte. Goeie aanvallen, lekker erbij in de verdediging, een aantal mooie afdakjes en als finishing touch een enorm lange service serie van onze midden DELIAANTJE YKEMA. Deze set werd dan ook easy de peacy gewonnen met 25-19.
Een beter begin van de competitie kan niet, zou je zeggen.
Nog helemaal happy van de winst vanuit de eerste set, liet Grijpskerk zich een beetje overdonderen in de tweede set. Stentor kwam iets beter in de wedstrijd en wist nu ook wat beter hun punten af te maken. Grijpskerk kwam 6 punten achter te staan. Maar zoals we gewend zijn, is niks afgelopen totdat het laatste punt gemaakt is natuurlijk. Met deze gedachte in de achterhoofden, speelden de dames verder. En jawel hoor, de achterstand was teruggebracht tot 1 punt!
Met een geluksballetje aan de kant van Stentor werd deze set dan helaas toch verloren met 25-23..
Hoe zuur dat zeer close verlies van de vorige set, Grijpskerk bleef vastberaden om deze wedstrijd te winnen. De derde set begon goed, maar verloor na een aantal punten een beetje de strijdlust die daarvoor wel te zien was. Ook aan de kant van Stentor werd nu telkens gescoord via een omloopbal, waar Grijpskerk geen antwoord op had. Ondanks een paar goede strategische wissels van onze coach Ludo Abbink, konden de dames de draad niet meer oppakken.
Deze set ging verloren met 25-14..
Dan set 4. Er moest iets veranderen en dat was zeker. ‘We gaan nu gewoon elk punt vieren alsof dit het laatste punt van het seizoen is jongens!!’, waren de wijze woorden van aanvoerster Meike aan het begin van de set. Zo gezegd, zo gedaan. De eerste punten werden juichend binnen gehaald en het begon weer een beetje te lopen.
Toch bleef Stentor in bepaalde inzichten net een stukje slimmer waar wij als Grijpskerk geen antwoord op hadden.
De laatste set ging helaas ook verloren, ditmaal met een stand van 25-18.
Ondanks ons 3-1 verlies, hebben we goed spel laten zien als nieuw team en hebben we allemaal ons steentje bij kunnen dragen!
Laat ze maar komen, straks in de Bokkediek!!

Iris