Moeizame overwinning Dames 1 Vc Grijpskerk

Afgelopen zaterdag 2 maart stond de competitiewedstrijd tegen VIOS Kolham Dames 1 op de planning. De uitwedstrijd eindigde in een 4-0 overwinning, en ook nu waren de Grijpskerkers vastbesloten om winst tegen dit team te behalen. VIOS Kolham was vastbesloten alles op alles te zetten want zij hadden de punten hard nodig punten om uit de degradatiezone te blijven. Een tegenstander met een sterke buitenaanval en wanneer de pass draait ook het sterke mid.

Met de vorige wedstrijd in gedachten werd er vol goede moed getraind voor deze wedstrijd. In de voorbereiding is met name veel getraind op de service, een grote kwaliteit van dames 1. Helaas viel tijdens de 2e training 1e spelverdeelster Lotte de Wilde uit met een enkelblessure en was gedwongen om de nodige rust te nemen. Chantal Nijboer werkend aan een schouderblessure, had van de fysio groenlicht gekregen en mocht zich weer 100% geven bij deze wedstrijd. Met vervangend coach Emiel Wagenaar was het team klaar voor de wedstrijd.

De wedstrijd werd begonnen met spelverdeelster Maud Abbink, middens: Deliaantje Ykema en Dagmar Mulder, passerlopers Chantal Nijboer en Marfan Telkamp, Libero: Inge Huistra en diagonaal Meike Klaibeda. De set kwam moeizaam opgang, het leek even zoeken naar het eigen niveau van de Grijpskerkers, waarbij er niet voldoende geprofiteerd kon worden van de fouten aan de kant van VIOS Kolham. Uiteindelijk begonnen de dames beter te draaien en trokken de set naar zich toe met 25-19.

In de 2e set werden er in de basisopstelling geen wijzigingen gedaan. Genoeg ruimte voor verbetering, maar ook genoeg vertrouwen om de volgende set met deze 7 meiden binnen te halen. In deze set was het lastig voor de aanvalsters om de bal op de grond van de tegenstanders te krijgen. De pass was nog niet stabiel genoeg om onze scorende factor, het midden, te benutten om de nodige punten te scoren. Hierdoor moesten de passerlopers flink aan de bak. Door hard werken en knokken werd deze set met 25-22 gewonnen door de dames van Grijpskerk.

De 3e set werd Marije Roorda ingezet, de rest van de opstelling bleef ongewijzigd. Grijpskerk keek al snel tegen een achterstand aan die eigenlijk de hele set niet ingehaald kon worden. De onrust binnen het team nam toe, waardoor het niet meer in eigen spel kwam. Grijpskerk trok aan het kortste eind en verloor deze set met 20-25.

In de 4e set moest het team alle koppen bij elkaar steken, want ze wilden hoe dan ook geen 5e set spelen. Josien Postma mocht de plek van Marfan Telkamp innemen. Met maar 1 doel probeerde Grijpskerk alles op alles te zetten deze set naar zich toe te slepen. Helaas keken zij al snel tegen een achterstand aan van maar liefst 8 punten. Na een krachtige servicebeurt en gigantische vechtlust van de Grijpskerkers wisten ze zich terug te werken in de wedstrijd (13-15). Niet met het mooiste volleybal, maar wel met werken als een team werd de laatste set gewonnen met 25-23. En dus het doel behaald geen 5e set. Totale winst 3-1 voor VC Grijpskerk. Een wedstrijd met mixed feelings, maar toch 4 goed bevochten punten.

VC Grijpskerk dames 1 bedankt haar hoofdsponsor Sport je Fit Grijpskerk en de teamsponsoren DM Music en Vangnedt.

Josien