Bekerstunt door Dames 2 in Bokkediek

Dinsdag 13 oktober stond voor zowel Dames 1 als Dames 2 hun eerste speelronde in het bekertoernooi op de agenda.

Dames 2 had een thuiswedstrijd geloot tegen de Meeuwen D1. Dit team komt uit in de 3e Divisie. De verwachtingen waren niet zo hoog gespannen en dat was in de eerste twee sets goed te zien. Het team van coach Emiel kwam er niet aan te pas en met 16-25 en 15-25 stond er in no-time een 0-2 achterstand op het scorebord. De dames uit Zuidhorn vonden het toen tijd om wat wissels toe te passen maar die pakten voor hun in de derde set niet echt goed uit. De thuisclub voerde de servicedruk wat op, aanvallend werden mooie punten gepakt en verdedigend stond alles goed op zijn plaats. De derde set werd met de alleszeggende cijfers 25-10 gewonnen. In de vierde set probeerde de Meeuwen het tij weer te keren door het sterkste team weer terug te wisselen.Ook zij wisten zich geen raad meer met de sterke service en blok van de thuisclub. De opdrachten van Emiel om goed te blijven variƫren pakte goed uit en met 25-20 was de stand weer in evenwicht. De vijfde set moest zodoende de beslissing brengen. Grijpskerk liet de prooi niet meer los en tot groot enthousiasme pakten ze met 15-13 de dikverdiende overwinning.

Dames 1 reisde naar het Friese Damwoude om daar te spelen tegen het plaatselijke Kwiek-de Roeken/DVC. Dit team speelt evenals Grijpskerk in de promotieklasse. Het team van coach Tinus de Weerd behaalde een mooie en degelijke 3-0 overwinning. De teams waren goed aan elkaar gewaagd getuige ook de setstanden 23-25,21-25 en 22-25. Ze moesten echter alle zeilen bijzetten om de punten te pakken. De tegenstander pakte werkelijk alles. Overall was Grijpskerk net even wat slimmer en toonde ze meer slagkracht.