VC Grijpskerk Dames 1 kampioen!!

Toen de dames ’s morgens wakker werden wisten ze nog niet dat dit de dag zou worden dat ze kampioen konden worden. Als Veracles gewoon met 4-0 zou winnen van Olympia konden ze niet eerder dan volgende week in de eigen Bokkediek kampioen worden. Veracles speelde al om 13.00 uur en in een spannende wedstrijd wisten zij ternauwernood met 3-2 te winnen. Dit betekende dat een 3-1 winst voldoende zou zijn voor het kampioenschap in de Promotieklasse A.

Om 16.00 uur was het zo ver. De scheidsrechter was niet op komen dagen, dus dat begon al goed. Gelukkig wilde iemand van Donitas fluiten zodat er gewoon om 16 uur gestart kon worden.
Na 2 punten kwam de scheidsrechter binnen en stapte zo de bok op. De wedstrijd kon echt beginnen.

Coach Erwin stuurde z’n zestal weer het veld in. Het begin van de wedstrijd kenmerkte zich door de vele lange rally’s die gespeeld werden. Iris kon veel variĆ«ren op zowel buiten, mid als diagonaal. Leuke achterover aanvallen van Natasja op mid. Erg leuk voor het vele publiek wat was gekomen maar de dames werden er steeds zenuwachtiger van. Er werden veel eigen fouten gemaakt waaronder veel opslag fouten. De set ging verloren met 25-22.

De tweede set kwam Elise erin op buiten. De mooie hoge set-ups brachten Elise in de positie om over het blok heen te slaan. Het ene naar het andere punt werd gescoord. De blikken stonden weer scherp! Deliaantje kreeg mooie set-ups op mid en wist ze met haar lengte goed over het blok heen te slaan. Ook services van Chantal en Iris zorgden voor veel punten. De set werd gewonnen met 25-18. Nog 2 sets te gaan.

Erwin liet het team zo staan zoals in de tweede set en ook Meike bleef scoren. Mooie ballen bij het net en vanaf de drie-meter lijn. Het maakt haar niet uit. Ook Inge zat heerlijk in de wedstrijd en wist precies waar de bal kwam. Donitas kreeg geen poot aan de grond en met 25-10 werd deze set winnend afgesloten. Het kon bijna niet meer mis gaan!

In de vierde set kwam Marije Roorda erin voor Natasja. Marije werd op het laatste moment ingevlogen omdat Sam helaas door haar enkel was gegaan. Met een paar goede blocks en weer een mooie serve serie van Iris werd al vrij snel het verschil gemaakt. Met een paar slimme balletjes bleven ook de aanvallers Elise, Chantal en Meike goed afwisselen. Afwisselend met harde smashes en bekeken balletjes werd de tegenstander van het kastje naar de muur gestuurd.. Met 25-19 werd de set gewonnen en was Grijpskerk kampioen!!

Gefeliciteerd dames en op naar de derde divisie!